Aanvullende voorwaarden

JP Living Webshop*, gevestigd aan de Vergiliusstraat 10, 6417 XB te HEERLEN.
Versie geldig vanaf 1 maart 2020.
*Deze voorwaarden zijn slechts een aanvulling op onze algemene voorwaarden en zijn dus ook alléén geldig in combinatie met de Algemene Voorwaarden van JP Living.

Inhoudsopgave

1. Algemeen
2. Levertijd
3. Verzending
4. Ruilen en retourneren
5. Betalingen
6. Cookies en privacy
7. Actie-tegoedbonnen en het verzilveren ervan
8. Cadeaubonnen en het verzilveren ervan

ARTIKEL 1  Algemeen

1.1 Deze aanvullende voorwaarden zijn voor eenieder toegankelijk en opgenomen op de website van JP Living. Op verzoek zenden wij u een schriftelijk exemplaar.
1.2
Bij het gebruik van deze website stemt u in met deze aanvullende voorwaarden. Elk hieronder genoemd punt is van toepassing op de website.
1.3 De ondernemer draagt er zorg voor om de inhoud van de website regelmatig bij te werken of toevoegingen hieraan te maken. Desalniettemin is de ondernemer niet aansprakelijk voor onjuistheden of onvolledigheden in de aangeboden inhoud.
1.4 De ondernemer staat er niet garant of waarborg voor dat de aangeboden inhoud deugdelijk of geschikt voor een bepaald doel is.
1.5 De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade:
–  a. toegebracht door de website;
–  b. voortvloeiend uit het gebruik van de website;
–  c. in enig ander opzicht verband houdend met (het gebruik van) de website;
–  d. voortkomend uit de onmogelijkheid (een van de webpagina’s van) de website te kunnen raadplegen. Ook is de ondernemer gevrijwaard van aanspraken in geval van dreigende schade.
1.6 De ondernemer behoudt zich het recht voor om op ieder gewenst moment inhoud te wijzigen op, toe te voegen aan of te verwijderen van de website.
1.7 De ondernemer behoudt zich het recht de website zonder kennisgeving vooraf en zonder verdere aanspraken in zijn geheel te beëindigen. Ook is de ondernemer niet aansprakelijk voor gevolgen (schade) als gevolg van het beëindigen van de website.
1.8 De ondernemer is niet verantwoordelijk voor websites en bestanden gekoppeld aan externe hyperlinks.
1.9 De ondernemer behoudt zich het recht om zonder kennisgeving u de toegang tot de website en de daarop aangeboden diensten te ontzeggen.
1.10 De gebruiker vrijwaart de ondernemer, de werknemers van het bedrijf, vertegenwoordigers, handelspartners, licentiehouders, etc. van gerechtelijke en buitengerechtelijke maatregelen en de kosten daarvan die ontstaan zijn als gevolg van het gebruik of het misbruik van de website of inbreuk op welke wettelijke regeling dan ook.
1.11 Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Het bedrijf behoudt zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen.
1.12 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, worden de algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van derden niet door de ondernemer erkend.
1.13 De ondernemer behoudt het recht deze aanvullende voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen.

ARTIKEL 2  Levertijd

2.1 Bij elk artikel in onze webshop staat een levertijd vermeld in werkdagen. Artikelen die voorradig zijn worden meestal binnen 2 werkdagen bezorgd. De consument ontvangt bij verzending een trackingscode per e-mail. Met deze code kan via www.tracktrace.nl worden gecontroleerd wanneer het pakket wordt aangeboden.
2.2 JP Living streeft ernaar om een juiste afspiegeling van de voorraad weer te geven binnen zijn webshop. Desondanks kan het toch voorkomen dat een product niet voorradig is terwijl de webshop dit anders weergeeft. In dat geval zal de ondernemer altijd contact opnemen met de consument om hem/haar hiervan op de hoogte te stellen.
2.2 Wij berichten de consument tijdig zodra een artikel niet meer leverbaar mocht zijn.

ARTIKEL 3  Verzending

3.1 Wij verzenden onze pakketten via PostNL aan alle postadressen binnen Nederland. Wij berekenen de consument hiervoor de volgende tarieven:

– Brievenbuspakje 0 – 2 kg € 3,95
– Pakket (aangetekend) 0 – 2 kg € 5,50
– Pakket (aangetekend) 2 – 5 kg € 5,50
– Pakket (aangetekend) 5 – 10 kg € 5,50
– Pakket (aangetekend) 10 – 20 kg € 5,50
– Pakket (aangetekend) 20 – 30 kg € 6,50

 

3.2 Voor postadressen binnen België berekenen wij de consument de volgende tarieven:

– Pakket 0 – 2 kg € 9,00
– Pakket 2 – 5 kg € 9,00
– Pakket 5 – 10 kg € 9,00
– Pakket 10 – 20 kg € 9,00
– Pakket 20 – 30 kg € 12,00

Boven genoemde tarieven zijn inclusief 21% BTW voor zowel Nederland als België.

ARTIKEL 4  Ruilen en retourneren

4.1 Vanaf het moment dat de consument zijn/haar bestelling thuisbezorgd krijgt, heeft de consument deze artikelen 14 werkdagen op zicht*. Binnen deze termijn mag de consument het artikel bekijken. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. De consument dient, direct na ontvangst, het artikel te controleren op eventuele beschadigingen en ook of het artikel compleet is. Als dit niet zo is, meldt de consument dit binnen 24 uur na ontvangst per e-mail via info@jpliving.nl of telefonisch via 045 – 205 59 01.
4.2 Nadat de consument het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft hij/zij de bevoegdheid om binnen 14 werkdagen, na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met JP Living te ontbinden*. De consument hoeft hiervoor geen reden op te geven.
4.3 Indien de consument de overeenkomst wenst te ontbinden, dient hij/zij dit schriftelijk vooraf
(via e-mail of brief) aan de onderneming te melden. Na akkoord van de ondernemer mag de consument het artikel pas terugsturen. Het product (of producten) dient uiterlijk de 14e werkdag na ontvangst weer in bezit te zijn van de ondernemer door het product terug te sturen of terug te brengen naar JP Living. Hierbij draagt de consument zelf het risico en de verantwoordelijkheid van het retour zenden van de goederen. Ook de kosten die de consument maakt voor het retour zenden zijn voor rekening van de consument en zullen dus niet door JP Living worden vergoed. De betalingen die de consument al heeft verricht op het moment dat de overeenkomst met JP Living is herroepen, zullen binnen 14 (werk)dagen, nadat JP Living de geretourneerde producten heeft ontvangen en geïnspecteerd, aan de consument worden terugbetaald.

*Om een beroep te doen op onze retourregeling vragen wij de consument rekening te houden met de volgende punten:

–  a. De geretourneerde producten moeten 100% verkoopwaardig zijn. Er mag aan het afgeleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht.
–  b. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product alleen zodanig uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De consument mag het product hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
–  c. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moet bijgevoegd zijn bij de retourzending.
–  d. Hygiëne-artikelen kunnen helaas niet geruild worden als deze gebruikt zijn. JP Living behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag te crediteren aan de consument, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door onjuist handelen (anders dan beschreven door JP Living of de leverancier van het product) is beschadigd. Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van de ondernemer schade heeft opgelopen, die aan een handeling of nalatigheid van de consument te wijten is, zal JP Living de consument hiervan schriftelijk (via een brief of e-mail) in kennis stellen. JP Living heeft het recht om de waardevermindering van het product (als gevolg van deze schade) van het aan de consument terug te betalen bedrag in te houden.
–  e. De bedenktermijn geldt niet voor producten die op maat vervaardigd zijn en ook niet voor producten uit speciale (eenmalige) aanbiedingen.
–  f. De bedenktermijn is alleen geldig indien de consument het product via onze webshop https://www.jpliving.nl heeft gekocht.
–  g. De bedenktermijn is nimmer een proef- en testperiode (bijvoorbeeld; een paar sokken wordt gedurende een hele dag gedragen en lijkt toch niet warm genoeg, etc.)!

4.4 Binnen de bedenktermijn mag de consument het artikel, in volledige nieuwstaat en met originele toebehoren, terugsturen zonder opgaaf van reden. Wanneer de consument artikelen wenst te retourneren, kan hij/zij eenvoudigweg gebruik maken van ons retourformulier. Deze is beschikbaar (te downloaden) via onze website of de consument neemt contact op met JP Living door een e-mail te sturen naar info@jpliving.nl . De consument dient in deze e-mail altijd het ordernummer van de geplaatste bestelling te vermelden voor een snelle afwikkeling. De consument kan hierin ook aangeven wat hij/zij wenst te retourneren en of het artikel geruild moet worden of dat de consument een terugbetaling wenst. De retourprocedure zal dan vervolgens per e-mail naar de consument worden gestuurd.

ARTIKEL 5  Betalingen

5.1 Betaling geschiedt normalerwijs vooraf tenzij anders overeengekomen. De ondernemer accepteert iDeal, PayPal, Bancontact, creditcards, bankoverschrijvingen en contante betalingen als betaalopties.
5.2 Bankoverschrijving; De consument kan via zijn/haar vertrouwde bankomgeving het totaalbedrag naar ons overschrijven. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de consument altijd een bevestiging met daarin alle benodigde gegevens om de betaling te kunnen doen. Na ontvangst van de betaling zal de ondernemer de verwerking van de bestelling zo snel als mogelijk in gang zetten.
Ons rekeningnummer (IBAN) bij de Knab bank is: NL30 KNAB 0503 7548 97 ten name van JP Living. De consument dient bij een betaling altijd het ordernummer te vermelden.
5.3 iDeal; Met iDeal kan de consument (zonder extra kosten) direct online betalen. iDeal is voor vrijwel elke Nederlandse bank beschikbaar en is een veilige en snelle betaalmethode. Doordat wij direct van de bank een terugmelding krijgen (van een geslaagde betaling), kunnen wij ook meteen aan de slag met de geplaatste bestelling.
5.4 Bancontact (voorheen Mister Cash); Dit is de Belgische marktleider op gebied van betaalkaarten. Door middel van een pincode kan de consument met deze kaart elektronische betalingen verrichten. Het is te vergelijken met het iDeal betaalsysteem in Nederland.
5.5 Creditcard; Via een SSL beveiligde verbinding, verzorgd door Mollie (Payment Services) kan de consument in alle rust zijn/haar creditcardgegevens invullen. Wij zullen daarna direct zorgdragen voor een zo snel mogelijke levering. We berekenen geen extra kosten voor betalingen via creditcard.
5.6 PayPal; Online shoppen met een gerust gevoel dankzij 24/7 fraudedetectie en PayPal aankoopbescherming.
5.7 Klarna; Deze betaaldienst wordt aangeboden in samenwerking met Klarna Bank AB. De betalingstermijn is 14 dagen vanaf verzending van de items.
Klarna factuur is alleen beschikbaar bij een positieve kredietbeoordeling. Tijdens de bestelprocedure worden je persoonlijke gegevens naar Klarna gestuurd voor een adres- en kredietcontrole. Wij kunnen je alleen de beschikbare betaalwijzen aanbieden op basis van het resultaat van deze kredietcontrole. Algemene informatie over Klarna en de gebruiksvoorwaarden vind je op klarna.com. Als je voor deze betaalwijze kiest, ga je rechtstreeks met Klarna een overeenkomst aan waarop de algemene voorwaarden en het privacybeleid van Klarna factuur van toepassing zijn. Ben je het niet eens met de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid, kies dan een andere betaalwijze.
5.8 Bij alle bovengenoemde opties maken wij gebruik van een versleutelde (SSL) verbinding via de payment provider Mollie. JP Living zal alle (voor de ondernemer) mogelijke voorzorgsmaatregelen treffen om fraude en andere misstanden te voorkomen. JP Living hecht veel waarde aan de bescherming van de gegevens en de privacy van de consument en zal deze gegevens dan ook nooit (opzettelijk) verstrekken aan bedrijven of personen die misbruik willen maken dan wel fraude willen plegen van/met deze opgeslagen data/gegevens.
5.9 JP Living verstrekt enkel en alléén persoonsgegevens aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met de consument, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
5.10 Om de veiligheid te waarborgen en fraude te voorkomen worden alle betalingen gevalideerd en goedgekeurd door zowel de kaartverstrekker/betalingsprovider als onszelf. JP Living behoudt zich het recht voor om een bepaalde betaalwijze te weigeren en/of te verwijzen naar een andere betaalwijze, afhankelijk van de omstandigheden.

ARTIKEL 6  Cookies en privacy

6.1 Onze privacyverklaring is van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens van onze (potentiële) klanten en gebruikers van onze webshop. Met persoonsgegevens bedoelen we informatie die direct of indirect te herleiden is naar een individu, zonder dat de naam van dat individu bekend hoeft te zijn. Denk aan klantnummer, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer, cookie ID’s en financiële data (zie onze privacyverklaring voor de volledige lijst). Hierna worden alle persoonsgegevens en andere gegevens gezamenlijk ook aangeduid als gegevens.
We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening betrouwbaar en transparant is. We gaan dan ook discreet en zorgvuldig om met de persoonsgegevens van onze klanten en we zorgen ervoor dat elke verwerking van (persoons)gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Het is mogelijk dat wij onze privacyverklaring aanpassen als nieuwe ontwikkelingen daar om vragen.
6.2 Cookies zijn onder andere nodig om onze webshop goed te laten werken en gebruiksvriendelijker te maken voor de consument. Een voordeel hiervan is dat we de consument kunnen herkennen en ervoor kunnen zorgen dat deze niet steeds opnieuw zijn/haar gegevens hoeft in te vullen.
6.3 Wij maken gebruik van standaard cookies zodat onze website goed functioneert. Voor het plaatsen en uitlezen van standaard cookies hebben we geen toestemming nodig van de consument. Bij elke bezoeker van onze website maken we gebruik van deze standaard cookies.
Voor het gebruikmaken van persoonlijke cookies hebben wij wel toestemming van de consument nodig via de cookiebanner. Als de bezoeker deze heeft geaccepteerd, kunnen wij deze cookies plaatsen en uitlezen. Wenst de bezoeker géén persoonlijke cookies? Dan kan hij deze weigeren in de cookiebanner. Deze instellingen zijn achteraf altijd te wijzigen.
6.4 JP Living verwerkt persoonsgegevens doordat de consument gebruik maakt van onze diensten en/of omdat de consument deze zelf aan ons verstrekt. Dit is een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

– Voor- en achternaam;
– Adresgegevens;
– Telefoonnummer;
– E-mailadres;
– Klantnummer;
– Wijze van betaling(en);
– Overige gegevens die de consument actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op onze website aan te maken, in correspondentie en/of telefonisch;
– Gegevens over de activiteiten van de consument op onze website;
– Aankoophistorie via onze webshop;
– Besteldata;
– Bestel- en ordernummers.

6.5 Voor de verwerking van deze gegevens is JP Living verantwoordelijk. Dat wil zeggen dat JP Living vaststelt hoe en welke gegevens van de consument worden verwerkt, voor welke doeleinden en hoe lang deze worden opgeslagen. Wij verwerken deze gegevens niet zonder reden en alleen als we die nodig hebben voor een of meer specifieke doeleinden. We zullen deze gegevens nooit aan derden verkopen.
6.6 JP Living verstrekt enkel en alléén persoonsgegevens aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met de consument, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
6.7 Voor het uitvoeren van diensten, het bezorgen van artikelen en overige activiteiten, krijgen we hulp van derden. Voor zover deze derden gegevens van onze klanten verwerken in opdracht van JP Living, doen ze dat als verwerker. We werken samen met derde partijen die ons o.a. helpen met de volgende diensten:

– Logistieke en operationele doeleinden: denk aan postverwerkers, pakketbezorgers en partijen die ons helpen met het versturen van e-mails.
– Diensten in ons distributiecentrum: denk aan partijen die pakketten sorteren.
– Marketingdiensten voor het personaliseren van onze shop en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties op onze website/in onze app en de websites/apps van derden. Wij gebruiken hier software voor, zoals Google Adwords.
– Analysediensten voor het analyseren van gegevens over een bezoek aan en gebruik van onze webshop. We gebruiken hier software voor, zoals Google Analytics.
– IT-diensten voor onderhoud en beheer van onze systemen, website, e-mailprogramma’s en opslag van gegevens.
– Het faciliteren van speciale acties (spaaracties, wedstrijden, campagnes, prijsvragen en/of promotionele kansspelen).
– Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek.
– Het afhandelen van vragen, klachten, reparaties en garanties.
– Partijen die artikelen repareren.
– Het verzenden van nieuwsbrieven (enkel bij toestemming van de consument).

6.8 Om de consument zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn bij vragen of klachten over een artikel, wanneer de consument een verzoek indient voor reparatie, een beroep doet op de garantietermijn of om een andere reden contact opneemt met onze klantenservice, is het noodzakelijk om bepaalde gegevens van de consument te verwerken en te bewaren.
Afhankelijk van de vraag, klacht, reparatie of de garantie waar de consument een beroep op doet verwerken we de (voor/achter)naam, adres, woonplaats, e-mailadres, klantnummer en/of telefoonnummer. We verwerken ook gegevens met betrekking tot bestellingen; dit in verband met garanties. We bewaren informatie van vragen/klachten over bestellingen en facturen net zo lang als bestellingen en factuurgegevens, namelijk 7 jaar. Soms moeten we gegevens langer bewaren, bijvoorbeeld wanneer een klacht tot een procedure leidt.
6.9 JP Living bewaart de persoonsgegevens in haar klantenbestand. Deze gegevens worden niet langer bewaart en gebruikt dan strikt noodzakelijk is om de doelen te realiseren, waarvoor deze gegevens worden verzameld.
6.10 De consument heeft het recht om bovengenoemde persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. De consument mag hierover een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@jpliving.nl . JP Living zal zo snel mogelijk op zo’n verzoek reageren.

ARTIKEL 7  Actie-tegoedbonnen en het verzilveren ervan

7.1 Actie-tegoedbonnen zijn tegoedbonnen, die niet kunnen worden gekocht, maar in het kader van reclamecampagnes worden verstrekt en die een beperkte geldigheid hebben.
7.2 Actie-tegoedbonnen dienen in de vermelde periode en slechts één keer in het kader van een bestelling te worden verzilverd. Sommige producten kunnen worden uitgesloten van de tegoedbonactie. Actie-tegoedbonnen kunnen niet worden gebruikt voor de aankoop van cadeaubonnen. Houd er alstublieft rekening mee, dat de actie-tegoedbonnen gekoppeld kunnen zijn aan een minimum-bestelwaarde.
7.3 De goederenwaarde moet minstens overeenkomen met het bedrag van de actie-tegoedbon. Een verschil met een hogere goederenwaarde kan gecompenseerd worden met de aangeboden betalingsmogelijkheden. De waarde van de actie-tegoedbon wordt noch in cash uitbetaald, noch vergoed met een rentepercentage. De actie-tegoedbon wordt niet gerestitueerd indien goederen geheel of gedeeltelijk worden geretourneerd.
7.4 Actie-tegoedbonnen kunnen alleen vóór het afsluiten van het bestelproces worden verzilverd. Het verzilveren naderhand is niet mogelijk. De actie-tegoedbon kan niet aan derden worden overhandigd. Meerdere actie-tegoedbonnen kunnen niet met elkaar gecombineerd worden, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.
7.5 Mocht de consument bij aankoop een actie-tegoedbon hebben verzilverd, behouden wij ons het recht voor, de oorspronkelijke prijs van de (aangekochte) goederen, in rekening te brengen als – vanwege een herroeping – de totale waarde van de bestelling lager is dan de desbetreffende waarde van de actie-tegoedbon of deze niet aan de voorwaarden voldoet.

ARTIKEL 8  Cadeaubonnen en het verzilveren ervan

8.1 Cadeaubonnen zijn tegoedbonnen, die de consument via aankoop kan verkrijgen. Deze bonnen kunnen enkel voor de koop van JP Living-artikelen verzilverd worden en niet voor de koop van andere cadeaubonnen. Is het tegoed van een cadeaubon voor een bestelling onvoldoende, dan kan het verschil met een aangeboden betalingsmogelijkheden worden gecompenseerd.
8.2 Cadeaubonnen en tegoeden kunnen alleen vóór het afsluiten van het bestelproces worden verzilverd. Het tegoed van een cadeaubon wordt noch in cash uitbetaald noch vergoed met een rentepercentage.