Altijd veilig betalen
14 dagen retourrecht
Gratis verzending vanaf € 75,- binnen NL

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We zijn je graag van dienst. We proberen via onderstaande rubrieken al zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@jpliving.nl
Bestellen
Je kunt de status van je bestelling volgen in ‘Mijn account’ onder het kopje ‘Bestellingen’. Hier kun je bijvoorbeeld zien of je bestelling nog in afwachting is van een betaling, je bestelling in behandeling is of dat je bestelling al is afgerond. Nadat we jouw bestelling hebben afgerond, wordt deze klaargemaakt voor verzending. Vanaf het moment dat wij je bestelling overdragen aan PostNL, kun je deze volgen via de trackingscode die je van ons per e-mail hebt ontvangen. Dit gaat het snelste en makkelijkste in de gratis app. Heb je deze app nog niet? Download deze dan hier. Dan zie je in één oogopslag of je bestelling op tijd is. Duurt de bezorging langer dan verwacht, dan zie je dat ook.

Let op! Het kan soms even duren voordat jouw pakket te traceren is. Afhankelijk van de drukte bij de post kan het soms even duren om je pakket in het sorteerproces op te nemen. De periode rondom Kerstmis en de Coronacrisis zijn hier een voorbeeld van. In dat geval doen wij een beroep op je geduld.
Bij elk artikel wordt vermeld of deze op voorraad is of niet. Artikelen die niet op voorraad zijn kunnen wel besteld worden. In dat geval staat er ook altijd een levertijd (in werkdagen) aangegeven bij het artikel. Selecteer om te beginnen altijd eerst de gewenste maat, kleur, etc. om te zien of het gewenste product bij ons op voorraad is. Producten die uit voorraad leverbaar zijn worden doorgaans binnen 2 werkdagen (ma. t/m vr.) verzonden.

* Levertijden zijn altijd indicatief. Het kan voorkomen dat een levertijd hoger of lager uitvalt. In dat geval houden we jou per e-mail op de hoogte over de status van jouw bestelling(en).
Het artikel dat je wil bestellen is niet op voorraad. Vervelend, maar je kunt het artikel doorgaans wel gewoon bij ons bestellen. Dit houdt alleen in dat de levertijd langer zal duren. Hoe lang, is afhankelijk van het artikel en waar het artikel vandaan moet komen. Bij elk artikel in onze webshop staat een gemiddelde levertijd vermeld als deze niet bij ons in voorraad is.

Let op! De huidige voorraadstatus van een artikel wordt alleen getoond als je alle opties volledig hebt geselecteerd (maat, kleur, afwerking, etc.).

Een enkele keer kan het voorkomen dat een artikel ook via onze leverancier niet meer leverbaar is. In dit geval is het artikel uit de collectie genomen en zullen wij zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om tot een passende oplossing te komen. Je zou dan kunnen kiezen voor een ander (gelijkwaardig) artikel of wij kunnen het aankoopbedrag crediteren.
Zolang het artikel nog niet is klaargemaakt voor verzending en het geen maatwerk betreft, kun je de bestelling nog annuleren. Dit kan per e-mail via info@jpliving.nl. Is jouw pakket echter al ingepakt, dan is annulering helaas niet meer mogelijk. Je kunt het pakket dan weigeren aan de deur of retour sturen.
Heb je direct betaald met iDeal? In de meeste gevallen zie je de bestelling direct in ‘Mijn account’ onder het kopje bestellingen. Soms duurt het even voordat je het kunt zien. Bijvoorbeeld als je na je betaling meteen je browser sluit en niet meer terugkeert naar onze shop.

Heb je het idee dat er iets niet klopt of dat er iets mis is gegaan? Neem bij twijfel altijd even contact op met onze klantenservice.
Bij elk artikel vermelden we de levertijd. Zodra je een artikel hebt besteld, kun je de status van jouw bestelling online volgen. Nadat we jouw bestelling hebben afgerond, wordt deze klaargemaakt voor verzending. Vanaf het moment dat wij je bestelling overdragen aan PostNL, kun je deze volgen via de trackingscode die je van ons per e-mail hebt ontvangen. Dit gaat het snelste en makkelijkste in de gratis app. Heb je deze app nog niet? Download deze dan hier. Dan zie je in één oogopslag of je bestelling op tijd is. Duurt de bezorging langer dan verwacht, dan zie je dat ook.

Let op! Het kan soms even duren voordat jouw pakket te traceren is. Afhankelijk van de drukte bij de post kan het soms even duren om je pakket in het sorteerproces op te nemen. De periode rondom Kerstmis en de Coronacrisis zijn hier een voorbeeld van. In dat geval doen wij een beroep op je geduld.
Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je bij ons veilig en betrouwbaar kunt winkelen. Ons webadres begint met https:// en niet met http://. De ‘s’ staat voor ‘secure’ wat veilig betekent. Bovendien zie je een slotje in de adresbalk staan zoals dat ook bij banken gedaan wordt. Voor de online betalingen maken wij gebruik van een versleutelde (SSL) verbinding via de payment provider Mollie. Wij zullen alle mogelijke voorzorgsmaatregelen treffen om fraude en andere misstanden te voorkomen.

Wanneer je op onze website shopt dan bevat de URL in ieder geval https:// en jpliving.nl. Als dat niet het geval is, klopt er iets niet en willen wij je vragen om dit direct bij ons te melden.

We gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, zijn goed beveiligd. Wil je meer weten over hoe wij met jouw privacy omgaan? Lees dan onze privacyverklaring.

Let altijd op de URL in de adresbalk van je browser. Deze dient altijd te beginnen met https:// en dus niet met http:// Verder raden wij je aan om altijd een sterk wachtwoord te kiezen om je account mee te beveiligen. Kies bij voorkeur een wachtwoord van minimaal 8 tekens en gebruik daarbij kleine letters, hoofdletters, getallen en minimaal één leesteken. Zo voorkom je dat kwaadwillenden gemakkelijk je account ‘kraken’.

  • Houd verder je klantnummer, wachtwoord en andere accountgegevens voor jezelf en deel deze niet met anderen.
  • Wij zullen je nooit vragen om je wachtwoord, en we zullen je ook nooit vragen om je account zogenaamd te ‘bevestigen’.
  • Onze mailtjes zijn altijd afkomstig van een mailadres dat eindigt op ‘@jpliving.nl’
  • Mocht je een e-mail ontvangen van JP Living, maar heb je je twijfels over of die e-mail wel echt van ons afkomstig is? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of via info@jpliving.nl. En wanneer je een e-mail niet vertrouwt of niet verwacht, klik dan in elk geval nooit op de linkjes in de e-mail. Zo voorkom je dat er fraude wordt gepleegd met jouw account.

Meer informatie over phishing en wat je ertegen kan doen, vind je op https://www.fraudehelpdesk.nl/

Ja, dat kan. Op de afreken-pagina kun je eerst je eigen gegevens invullen. Deze gegevens zullen ook op je factuur getoond worden. Klik daarna op ‘Verzenden naar een ander adres’. Hier vul je vervolgens de gegevens in van de persoon die jouw bestelling mag aannemen. Dit kun jij natuurlijk ook zelf zijn, maar dan op je werkadres bijvoorbeeld.

Let op! Standaard versturen we jouw bestelling naar het adres dat wordt ingevuld bij ‘Factuurgegevens’. Pas als je een afwijkend afleveradres invult, zullen wij op dat adres leveren.
Zodra je een bestelling bij ons plaatst, ontvang je een e-mail met daarin de ordergegevens. Wij houden je per e-mail op de hoogte over de status van jouw bestelling. Mocht je bestelling onverhoopt niet of tijdelijk niet leverbaar zijn dan brengen wij je ook hiervan direct op de hoogte.

Let op! E-mails die van ons afkomstig zijn eindigen altijd met ‘@jpliving.nl’.
Ja, alle prijzen zoals deze binnen onze webshop vermeld staan zijn inclusief BTW. Dat geldt voor zowel de prijzen van onze producten als voor de verzendkosten.
Betalen
Een aantal tips:

1. Probeer het later opnieuw, er is mogelijk een tijdelijke storing bij onze provider of bij jouw bank;
2. Betaal als het kan met een andere betaalmethode;
3. Betaal je via een bankieren app? Zorg er dan voor dat je de laatste (beveiliging)updates van deze app hebt geïnstalleerd;
4. Betaal met een andere browser of device. Voor een optimale ervaring adviseren we je Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox als browser te gebruiken. Zorg er altijd voor dat je de laatste (beveiliging)updates van je browser hebt geïnstalleerd.
Je kan bij ons betalen met iDeal, PayPal, Klarna, overboeking, Credit Card (Mastercard, Maestro en Visa) en Bancontact.
In de kassa kun je direct kiezen voor betalen met iDeal. Kies je eigen bank en daarna word je automatisch naar de beveiligde omgeving van jouw bank gestuurd.
Als je met iDeal betaalt, wordt dat direct verwerkt. Het kan zijn dat het even duurt voordat je betaling zichtbaar is op je factuur. Op het overzicht van je betalingen kun je eenvoudig zien of je betaling is verwerkt.
Als je niet via overboeking betaald, wordt je betaling direct verwerkt en ontvang je een ontvangstbevestiging. Indien je hebt gekozen voor een betaling via overboeking ontvang je automatisch een bevestigingsmail zodra jouw betaling is geregistreerd.
Wil je zelf een bedrag naar ons overmaken? Dat mag ook. Vermeld altijd je ordernummer in de betalingsomschrijving, dan kunnen we je betaling snel verwerken. Je klant- en ordernummer vind je in je account.

Dit zijn onze bankgegevens:

IBAN: NL30 KNAB 0503 7548 97
Naam: JP Living
Omschrijving: Je order- en klantnummer
Je vindt je facturen in ‘Mijn account’ onder het kopje ‘Bestellingen’. Hier kun je tevens de status van je bestelling volgen.
Retourneer je (een deel van) je bestelling? Zodra we je retour in goede orde hebben ontvangen, gecontroleerd en verwerkt, wordt het tegoed binnen 14 (werk)dagen op je bankrekening teruggestort. Lees ook onze voorwaarden m.b.t. ruilen en retourneren.
Behoor jij tot de gelukkigen die een kortingscode heeft weten te bemachtigen? Lucky you! Gebruik deze dan (binnen de actieperiode) door de code in te vullen bij ‘Kortingscode’ in je winkelwagen. Klik daarna op ‘Kortingsbon toepassen’ en je korting wordt automatisch verwerkt.
Kortingscodes zijn altijd maar beperkt geldig. Ben je te laat met het invoeren van je kortingscode? Daar kunnen we helaas niks aan doen… Je kunt de code (binnen de actieperiode) wel gebruiken bij een volgende aankoop.
Indien je een grotere bestelling wilt plaatsen kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een offerte op maat.
Bezorgen en levertijden
Je kunt de status van je bestelling volgen in ‘Mijn account’ onder het kopje ‘Bestellingen’. Hier kun je bijvoorbeeld zien of je bestelling nog in afwachting is van een betaling, je bestelling in behandeling is of dat je bestelling al is afgerond. Nadat we jouw bestelling hebben afgerond, wordt deze klaargemaakt voor verzending. Vanaf het moment dat wij je bestelling overdragen aan PostNL, kun je deze volgen via de trackingscode die je van ons per e-mail hebt ontvangen. Dit gaat het snelste en makkelijkste in de gratis app. Heb je deze app nog niet? Download deze dan hier. Dan zie je in één oogopslag of je bestelling op tijd is. Duurt de bezorging langer dan verwacht, dan zie je dat ook.

Let op! Het kan soms even duren voordat jouw pakket te traceren is. Afhankelijk van de drukte bij de post kan het soms even duren om je pakket in het sorteerproces op te nemen. De periode rondom Kerstmis en de Coronacrisis zijn hier een voorbeeld van. In dat geval doen wij een beroep op je geduld.
Bestellingen vanaf € 75,00 bezorgen we gratis (binnen NL). Bij bestellingen onder dit bedrag berekenen wij € 5,50 verzendkosten voor grotere producten (pakketpost) en € 3,95 voor brievenbuspakjes. Genoemde bedragen gelden voor een bestemmingsadres binnen Nederland. Voor verzendingen naar België berekenen wij standaard € 9,00 verzendkosten.

Bekijk hier het overzicht van alle kosten m.b.t. verzending van pakketten in Nederland en België.
Bij elk artikel staat een levertijd vermeld in werkdagen (maandag t/m vrijdag). Deze levertijden zijn alleen van toepassing op artikelen die wij niet in voorraad hebben. Artikelen die uit voorraad leverbaar zijn, worden doorgaans binnen 2 werkdagen bij jou bezorgd. Selecteer altijd eerst de juiste maat, kleur, etc. om te zien of het gewenste product op voorraad is.

* Levertijden zijn altijd indicatief. Het kan voorkomen dat een levertijd hoger of lager uitvalt. In dat geval houden we jou per e-mail op de hoogte over de status van jouw bestelling(en).
De levering van onze pakketten wordt in eerste instantie altijd verzorgd door PostNL.
Bestellingen vanaf € 75,00 bezorgen we gratis (binnen NL). Bij bestellingen onder dit bedrag berekenen wij standaard € 5,50* bezorgkosten voor pakketten en € 3,95* voor brievenbuspakketjes. Bestellingen met een bestemmingsadres in België en een minimale bestelwaarde van € 99,00 bezorgen we gratis.

* Voor bestellingen met een bestemmingsadres binnen Nederland. Genoemde tarieven zijn inclusief BTW. Bekijk hier het overzicht van alle kosten m.b.t. verzending van pakketten in Nederland en België.
We proberen je bestelling altijd in één pakket te bezorgen. Echter, het kan voorkomen dat je bestelling op verschillende momenten wordt bezorgd. Dit kan gebeuren als meerdere artikelen van verschillende fabrikanten moeten komen en deze producten zeer uiteenlopende levertijden bevatten. De bezorgtijden kunnen in dat geval van elkaar afwijken.

Het kan uiteraard ook voorkomen dat er een foutje is gemaakt of dat er een storing is geweest. In dat geval gaan wij ons uiterste best doen om dit zo snel mogelijk te herstellen.

Neem bij twijfel altijd contact met ons op via info@jpliving.nl of via het contactformulier.
Het kan helaas voorkomen dat de planning van de bezorger is uitgelopen en je jouw bestelling pas later ontvangt. Wij begrijpen heel goed dat zoiets niet leuk is. Als wij op de hoogte zijn van een eventuele vertraging, zullen wij dit zo snel mogelijk via een e-mail laten weten.

Vanaf het moment dat wij jouw bestelling overdragen aan PostNL, kun je deze volgen via de trackingscode die je van ons per e-mail hebt ontvangen. Lees meer hierover bij ‘Hoe volg in mijn bestelling’.

Treft de bezorger jou niet thuis aan? Geen nood! De bezorger zal mogelijk eerst proberen het pakket bij jouw buren af te leveren. Als de pakketbezorging daar ook niet lukt, dan zal de bezorger een bericht achterlaten in je brievenbus. In dat geval kun je jouw pakket (de volgende dag) afhalen bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je hebt hiervoor een week de tijd. Daarna gaat het pakket terug naar de afzender. Neem voor de zekerheid altijd een geldig legitimatiebewijs mee als je het pakket gaat ophalen.
Was je bestelling niet op tijd of heeft onze bezorger zich niet aan een afspraak gehouden? Dat spijt ons zeer, onze excuses! We kunnen ons voorstellen dat je de behoefte voelt om wat extra uitleg te geven. Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@jpliving.nl
Ruilen en retourneren
Bij JP Living krijg je standaard 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktermijn is wettelijk vastgelegd onder de naam “herroepingsrecht”. In die 14 dagen mag je het artikel bekijken en passen. Is dit niet wat je zocht? Dan mag je het artikel retourneren via een postkantoor of servicepunt bij jou in de buurt. De kosten voor het retourneren zijn geheel voor eigen rekening.

Vanaf het moment dat je de bestelling thuisbezorgd krijgt, heb je deze 14 dagen op zicht. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en passen. Na het verstrijken van deze zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. Controleer dus altijd direct na ontvangst van je bestelling of het artikel onbeschadigd en compleet is. Als dit niet zo is, meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst per e-mail of telefonisch via 045 205 59 01

Nadat je het door jou bestelde product (of producten) hebt ontvangen, heb je de bevoegdheid om binnen 14 dagen de onderliggende overeenkomst met JP Living te ontbinden. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Indien je de overeenkomst wenst te ontbinden, dien je dit schriftelijk vooraf (via e-mail of brief) aan ons te melden. Na ons akkoord mag je de goederen pas terugsturen. Je draagt hierbij zelf het risico en de kosten voor het retour zenden van de goederen. De betaling(en) die je hebt verricht op het moment van aankoop binnen deze overeenkomst met JP Living zullen wij binnen 5 werkdagen, nadat wij de geretourneerde producten hebben ontvangen en gecontroleerd, aan je terugbetalen (crediteren).

  • De bedenktermijn geldt niet voor producten die op maat vervaardigd zijn en ook niet voor producten uit speciale (eenmalige) aanbiedingen.
  • De bedenktermijn is alleen geldig indien je het product via onze webshop https://www.jpliving.nl hebt gekocht.
  • De bedenktermijn is nimmer een proef- en testperiode (bijvoorbeeld; een dekbedovertrek wordt beslapen en lijkt toch niet warm genoeg, etc.)!
Om een beroep te kunnen doen op deze retourregeling gelden naast het bovengenoemde ook onderstaande voorwaarden:

De afgeleverde producten moeten 100% verkoop waardig zijn. Er mag aan het geleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht. De originele verpakking moet intact blijven, het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn.
Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moeten bijgevoegd zijn bij de retourzending.

Sokken en andere hygiëneartikelen kunnen helaas niet geruild of teruggestuurd worden als deze gebruikssporen vertonen.
JP Living behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt, gewassen of door schuld van de klant (anders dan die van JP Living of de leverancier van het product) is beschadigd.

Indien een product wordt geretourneerd dat naar ons oordeel schade heeft opgelopen, die aan een handeling of nalatigheid van de klant te wijten is, zal JP Living de klant hiervan schriftelijk (via e-mail of brief) in kennis stellen. JP Living heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het te crediteren bedrag in te houden.

De bedenktermijn is alleen geldig indien je het product via onze website https://www.jpliving.nl hebt gekocht of rechtstreeks contact hebt gehad met een van onze medewerkers.
De 14 dagen bedenktijd gaan in op het moment dat jij je bestelling ontvangt. Ontvang je jouw bestelling op verschillende momenten? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat je het laatste onderdeel van je bestelling ontvangt. Overigens geldt dit laatstgenoemde niet als we een van de artikelen niet op voorraad hebben.

* In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je alles in de originele staat behoudt. Dit betekent het volgende:

  • De geretourneerde producten moeten 100% verkoop waardig zijn. Er mag aan het afgeleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht.
  • Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product alleen zodanig uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Je mag het product hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen.
  • Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moet bijgevoegd zijn bij de retourzending.
  • Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn, in de originele verpakking zitten, met alle (eventuele) labeltjes er nog aan.
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, behouden wij het recht je hiervoor aansprakelijk stellen.
Binnen de zichttermijn mag je het artikel, in volledige nieuwstaat en met originele toebehoren, terugsturen zonder opgaaf van reden. Wanneer je artikelen wilt retourneren, kun je eenvoudig een mailtje sturen naar info@jpliving.nl

Vermeld altijd je ordernummer in het onderwerp van je e-mail voor een snelle afwikkeling. Geef ook aan wat je wenst te retourneren en of je dit artikel wilt ruilen of dat je het orderbedrag wil laten crediteren.

Maak bij je retourprocedure altijd gebruik van ons retourformulier door deze te downloaden en uit te printen. Vul je gegevens op dit formulier volledig en nauwkeurig in.
Zoals gezegd heb je het recht om jouw aankoop te retourneren zolang je alles in de originele staat behoudt. Dat betekent automatisch dat je de volgende artikelen niet kan retourneren:

  • Hygiëne-artikelen kunnen helaas niet geruild worden als deze gebruikt zijn. JP Living behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag aan jou te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door onjuist handelen (anders dan beschreven door JP Living of de leverancier van het product) is beschadigd.
  • Artikelen die op jouw verzoek zijn aangepast (denk bijvoorbeeld aan gepersonaliseerde producten met een geborduurde naam of logo).
  • Artikelen die tijdens de bedenktermijn kunnen bederven of die je om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen na het verbreken van de verzegeling.
We weten dat veel webwinkels bij een retourprocedure liever gebruik maken van een (online) cadeaubon dan dat ze de consument zijn/haar aankoopbedrag willen crediteren. Dit tot grote frustratie van de consument. Bij JP Living hebben wij dan ook besloten om niet mee te gaan in deze trend. Als jouw retour op alle vlakken voldoet aan onze voorwaarden van de retourregeling, dan krijg je je aankoopbedrag gewoon netjes teruggestort.
Veiligheid en privacy
Door gebruik te maken van onze diensten, door een account aan te maken of door het plaatsen van een bestelling verwerken wij jouw persoonsgegevens. Dit is een overzicht van persoonsgegevens die wij verwerken:

– Voor- en achternaam;
– Adresgegevens;
– Telefoonnummer;
– E-mailadres;
– Klantnummer;
– Wijze van betaling(en);
– Overige gegevens die je actief aan ons verstrekt bijvoorbeeld in correspondentie en/of telefonisch;
– Gegevens over jouw activiteiten op onze website;
– Aankoophistorie via onze webshop;
– Besteldata;
– Bestel- en ordernummers.
Cookies zijn onder andere nodig om onze webshop goed te laten werken en gebruiksvriendelijker te maken voor onze bezoekers. Een voordeel hiervan is dat we je kunnen ‘herkennen’ en ervoor kunnen zorgen dat je niet steeds opnieuw je gegevens hoeft in te vullen. Wij maken gebruik van standaard cookies. Kleine bestandjes die op jouw computer worden geplaatst en die ervoor zorgen dat onze website goed functioneert. Voor het plaatsen van deze cookies hebben wij geen toestemming nodig. Bij elke bezoeker van onze website maken we gebruik van deze standaard cookies. Voor het gebruikmaken van persoonlijke cookies hebben wij wel jouw toestemming nodig. Dit doe je door je akkoord te geven middels de cookiebanner (links-onder in het scherm). Als je deze cookies accepteert, kunnen wij ze plaatsen en uitlezen. Wens je géén persoonlijke cookies? Dan kun je deze ook weigeren. Lees ook ons cookiebeleid. De instellingen m.b.t. cookies kunnen achteraf altijd gewijzigd worden. Meer lezen over cookies en hoe je ze kunt verwijderen? Klik hier.
Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn bij vragen of klachten over een artikel, wanneer je een verzoek indient voor reparatie, een beroep doet op de garantietermijn of om een andere reden contact opneemt met onze klantenservice, is het noodzakelijk om bepaalde gegevens te verwerken en te bewaren. Afhankelijk van de vraag, klacht, reparatie of de garantie waar je een beroep op doet verwerken we de (voor/achter)naam, adres, woonplaats, e-mailadres, klantnummer en/of telefoonnummer. We verwerken ook gegevens met betrekking tot bestellingen; dit in verband met garanties. We bewaren informatie van vragen/klachten over bestellingen en facturen net zo lang als bestellingen en factuurgegevens, namelijk 7 jaar. Soms moeten we gegevens langer bewaren, bijvoorbeeld wanneer een klacht tot een procedure leidt.
Wij bewaren jouw persoonsgegevens in ons klantenbestand. Deze gegevens worden niet langer bewaart en gebruikt dan strikt noodzakelijk is om de doelen te realiseren, waarvoor deze gegevens worden verzameld.
Je hebt het recht om bovengenoemde persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Je mag hierover een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@jpliving.nl. Wij zullen zo snel mogelijk op zo’n verzoek reageren.
Wij verstrekken enkel en alléén persoonsgegevens aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met de consument, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Voor het uitvoeren van diensten, het bezorgen van artikelen en overige activiteiten, krijgen we hulp van derden. Voor zover deze derden gegevens van jou verwerken in opdracht van JP Living, doen ze dat als verwerker. We werken samen met derde partijen die ons o.a. helpen met de volgende diensten:
  • Logistieke en operationele doeleinden: denk aan postverwerkers, pakketbezorgers en partijen die ons helpen met het versturen van e-mails.
  • Diensten in ons distributiecentrum: denk aan partijen die pakketten sorteren
  • Marketingdiensten voor het personaliseren van onze shop en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties op onze website/in onze app en de websites/apps van derden. Wij gebruiken hier software voor, zoals Google Adwords
  • Analysediensten voor het analyseren van gegevens over een bezoek aan en gebruik van onze webshop. We gebruiken hier software voor, zoals Google Analytics.
  • IT-diensten voor onderhoud en beheer van onze systemen, website, e-mailprogramma’s en opslag van gegevens
  • Het faciliteren van speciale acties (spaaracties, wedstrijden, campagnes, prijsvragen en/of promotionele kansspelen).
  • Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek.
  • Het afhandelen van vragen, klachten, reparaties en garanties
  • Partijen die artikelen repareren
  • Het verzenden van nieuwsbrieven (enkel bij toestemming van de consument).
Wij hechten veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens en de privacy van onze klanten en wij zullen deze gegevens dan ook nooit verstrekken of verkopen aan bedrijven of personen die misbruik willen maken of fraude willen plegen van/met deze opgeslagen data/gegevens.
Ja, jpliving.nl maakt gebruik van een beveiligde verbinding (SSL Certificaat). Je gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de afhandeling van je bestelling. Je gegevens worden niet verstrekt aan derden!
JP Living neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijzigingen tegen te gaan. Mocht je de indruk hebben dat jouw gegevens niet goed beveiligd zijn of als er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@jpliving.nl
Als je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief zullen wij je van tijd tot tijd een mailtje sturen op het door jou opgegeven e-mailadres. Via deze mailtjes houden wij jou op de hoogte van onze nieuwste producten, aanbiedingen en ontwikkelingen. Je kunt je op elk gewenst moment weer uitschrijven.
Garantie en service
Is je artikel kapot (bezorgd) of werkt het niet goed? Is er sprake van een fabricagefout of defect? Meld ons je klacht via info@jpliving.nl en wij zullen naar een passende oplossing zoeken. Sommige artikelen kunnen we laten repareren, maar sommige ook niet. Meld je kapotte artikel(en) bij ons aan: als we het artikel hebben gecheckt en wij je klacht terecht vinden, krijg je van ons een vervangend artikel of je krijgt je geld terug.

Ben je het niet eens met onze oplossing(en)? Dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via ConsuWijzer. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Je factuur is je garantiebewijs. Deze vind je in ‘Mijn account’ onder het kopje ‘Bestellingen’. Deze blijft hier altijd staan, dus je kunt ‘m altijd makkelijk terugvinden.
Als we je vragen om een artikel aan ons te retourneren, ontvang je altijd verzendinstructies met een retourlabel. We vragen je om de artikelen in de originele verpakking aan ons retour te zenden. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moeten bijgevoegd zijn bij de retourzending. Plak de verpakking dicht met sterke en brede tape. Zorg ervoor dat er maar één adres-label zichtbaar is op de verpakking (om verwarring bij de transporteur te voorkomen).
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is.
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.
Contact
Op dit moment kun je onze producten enkel online bestellen via onze officiële webshop. Wij hebben (nog) geen fysieke winkel.
Onze webshop is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 10:00u tot 17:00u.
Je kunt al je vragen en/of opmerkingen sturen naar ons centrale e-mailadres: info@jpliving.nl. Je kunt ook gebruik maken van ons contactformulier.
Je kunt onze nieuwste ontwikkelingen volgen via Facebook en Instagram / @jpliving.nl
Op dit moment beschikken wij nog niet over een geïntegreerde chatfunctie. Deze wordt wellicht in een later stadium wel beschikbaar gemaakt.
We doen ons best om alle ontvangen e-mails (op werkdagen) binnen 48 uur te beantwoorden.
Over JP Living
JP is een samenvoeging van de voor- en achternaam van de oprichter van dit bedrijf (Joep Peeters). Living is het Engelse woord voor ‘leven’ en ook de woonkamer van een huis wordt vaak de ‘living’ genoemd en wij willen jou graag helpen om van je huis een thuis te maken. Daarbij is het onze missie om het leven een stukje leuker, kleurrijker en aangenamer maken.
Eén van de belangrijkste dingen die wij anders doen dan veel andere (web)winkels is dat we zeer selectief zijn in de samenstelling van ons assortiment. Dat betekent dat niet zomaar elk product of merk via ons verkocht zal worden. Bij JP Living vinden wij het namelijk heel belangrijk dat we onze klanten kwalitatief goede producten leveren met een hoge duurzaamheid. Daar komt nog eens bij dat we graag de Nederlandse en Europese economie zoveel als mogelijk willen stimuleren en proberen we uitbuiting van goedkope arbeidskrachten voor de productie van onze goederen te voorkomen.

Onze voorkeur gaat daarom uit naar producten die op een verantwoorde manier worden geproduceerd binnen de Europese Unie of het Verenigd Koninkrijk.

We doen ons best om alleen producten in ons assortiment op te nemen van merken/fabrikanten die de algemene mensenrechten respecteren. Ook een juiste omgang met dier en natuur tijdens het productieproces weegt bij ons mee in de beslissing om bepaalde producten wel of niet te verhandelen. Op deze manier willen wij goed gedrag belonen, onze klanten eerlijke producten aanbieden en hopen we een voorbeeld te zijn voor andere Europese (web)winkels.
Bekijk de veelgestelde vragen
Heb je ergens hulp bij nodig?
Neem dan gerust contact op met onze klantenservice