Altijd veilig betalen
14 dagen retourrecht
Gratis verzending vanaf € 75,- binnen NL

Ruilen en retourneren

Vanaf het moment dat je jouw bestelling thuisbezorgd krijgt, heb je deze artikelen 14 werkdagen op zicht*. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. We vragen je om, direct na ontvangst, het artikel te controleren op eventuele beschadigingen en ook of het artikel compleet is. Als dit niet zo is, meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst per e-mail via info@jpliving.nl of telefonisch via 045 205 59 01.

Nadat je het bestelde product (of producten) hebt ontvangen, heb je de bevoegdheid om binnen 14 werkdagen, na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met JP Living te ontbinden*. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven.

Indien je de overeenkomst wenst te ontbinden, dien je dit schriftelijk vooraf (via e-mail of brief) aan ons te melden. Het product (of producten) dient uiterlijk de 14e werkdag na ontvangst weer in ons bezit te zijn. Hierbij draag je zelf het risico van het retour zenden van de goederen. Ook de kosten die je maakt voor de retourzending zijn voor eigen rekening en zullen dus niet door ons worden vergoed. De betalingen die je al hebt verricht op het moment dat de overeenkomst met JP Living is herroepen, zullen binnen 14 (werk)dagen, nadat wij de geretourneerde producten hebben ontvangen en geïnspecteerd, aan jou worden terugbetaald.

 

Goedgekeurde retouren
Een retour wordt geaccepteerd als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
  • Het product bevindt zich in de originele verpakking
  • Het product is schoon en bevat geen gebruikssporen
  • Het product is in originele staat
Afgekeurde retouren
Helaas kunnen we retouren niet accepteren onder de volgende voorwaarde:
  • Het product is smerig
  • Het product bevat huidschilfers en/of gebruikssporen
  • Het product is beschadigd
  • Het product is op jouw verzoek aangepast.
Snel antwoord op je vraag
Bij JP Living krijg je standaard 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktermijn is wettelijk vastgelegd onder de naam “herroepingsrecht”. In die 14 dagen mag je het artikel bekijken en passen. Is dit niet wat je zocht? Dan mag je het artikel retourneren via een postkantoor of servicepunt bij jou in de buurt. De kosten voor het retourneren zijn geheel voor eigen rekening.

Vanaf het moment dat je de bestelling thuisbezorgd krijgt, heb je deze 14 dagen op zicht. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en passen. Na het verstrijken van deze zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. Controleer dus altijd direct na ontvangst van je bestelling of het artikel onbeschadigd en compleet is. Als dit niet zo is, meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst per e-mail of telefonisch via 045 205 59 01

Nadat je het door jou bestelde product (of producten) hebt ontvangen, heb je de bevoegdheid om binnen 14 dagen de onderliggende overeenkomst met JP Living te ontbinden. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Indien je de overeenkomst wenst te ontbinden, dien je dit schriftelijk vooraf (via e-mail of brief) aan ons te melden. Na ons akkoord mag je de goederen pas terugsturen. Je draagt hierbij zelf het risico en de kosten voor het retour zenden van de goederen. De betaling(en) die je hebt verricht op het moment van aankoop binnen deze overeenkomst met JP Living zullen wij binnen 5 werkdagen, nadat wij de geretourneerde producten hebben ontvangen en gecontroleerd, aan je terugbetalen (crediteren).

  • De bedenktermijn geldt niet voor producten die op maat vervaardigd zijn en ook niet voor producten uit speciale (eenmalige) aanbiedingen.
  • De bedenktermijn is alleen geldig indien je het product via onze webshop https://www.jpliving.nl hebt gekocht.
  • De bedenktermijn is nimmer een proef- en testperiode (bijvoorbeeld; een dekbedovertrek wordt beslapen en lijkt toch niet warm genoeg, etc.)!
Om een beroep te kunnen doen op deze retourregeling gelden naast het bovengenoemde ook onderstaande voorwaarden:

De afgeleverde producten moeten 100% verkoop waardig zijn. Er mag aan het geleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht. De originele verpakking moet intact blijven, het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn.
Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moeten bijgevoegd zijn bij de retourzending.

Sokken en andere hygiëneartikelen kunnen helaas niet geruild of teruggestuurd worden als deze gebruikssporen vertonen.
JP Living behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt, gewassen of door schuld van de klant (anders dan die van JP Living of de leverancier van het product) is beschadigd.

Indien een product wordt geretourneerd dat naar ons oordeel schade heeft opgelopen, die aan een handeling of nalatigheid van de klant te wijten is, zal JP Living de klant hiervan schriftelijk (via e-mail of brief) in kennis stellen. JP Living heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het te crediteren bedrag in te houden.

De bedenktermijn is alleen geldig indien je het product via onze website https://www.jpliving.nl hebt gekocht of rechtstreeks contact hebt gehad met een van onze medewerkers.
De 14 dagen bedenktijd gaan in op het moment dat jij je bestelling ontvangt. Ontvang je jouw bestelling op verschillende momenten? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat je het laatste onderdeel van je bestelling ontvangt. Overigens geldt dit laatstgenoemde niet als we een van de artikelen niet op voorraad hebben.

* In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je alles in de originele staat behoudt. Dit betekent het volgende:

  • De geretourneerde producten moeten 100% verkoop waardig zijn. Er mag aan het afgeleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht.
  • Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product alleen zodanig uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Je mag het product hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen.
  • Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moet bijgevoegd zijn bij de retourzending.
  • Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn, in de originele verpakking zitten, met alle (eventuele) labeltjes er nog aan.
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, behouden wij het recht je hiervoor aansprakelijk stellen.
Binnen de zichttermijn mag je het artikel, in volledige nieuwstaat en met originele toebehoren, terugsturen zonder opgaaf van reden. Wanneer je artikelen wilt retourneren, kun je eenvoudig een mailtje sturen naar info@jpliving.nl

Vermeld altijd je ordernummer in het onderwerp van je e-mail voor een snelle afwikkeling. Geef ook aan wat je wenst te retourneren en of je dit artikel wilt ruilen of dat je het orderbedrag wil laten crediteren.

Maak bij je retourprocedure altijd gebruik van ons retourformulier door deze te downloaden en uit te printen. Vul je gegevens op dit formulier volledig en nauwkeurig in.
Zoals gezegd heb je het recht om jouw aankoop te retourneren zolang je alles in de originele staat behoudt. Dat betekent automatisch dat je de volgende artikelen niet kan retourneren:

  • Hygiëne-artikelen kunnen helaas niet geruild worden als deze gebruikt zijn. JP Living behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag aan jou te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door onjuist handelen (anders dan beschreven door JP Living of de leverancier van het product) is beschadigd.
  • Artikelen die op jouw verzoek zijn aangepast (denk bijvoorbeeld aan gepersonaliseerde producten met een geborduurde naam of logo).
  • Artikelen die tijdens de bedenktermijn kunnen bederven of die je om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen na het verbreken van de verzegeling.
We weten dat veel webwinkels bij een retourprocedure liever gebruik maken van een (online) cadeaubon dan dat ze de consument zijn/haar aankoopbedrag willen crediteren. Dit tot grote frustratie van de consument. Bij JP Living hebben wij dan ook besloten om niet mee te gaan in deze trend. Als jouw retour op alle vlakken voldoet aan onze voorwaarden van de retourregeling, dan krijg je je aankoopbedrag gewoon netjes teruggestort.
Klantenservice
Bekijk de veelgestelde vragen
Heb je ergens hulp bij nodig?
Neem dan gerust contact op met onze klantenservice